CRM – wstęp

System CRM to rozbudowany system, który umożliwia współpracę z Klientami, śledzenie realizowanych lub planowanych projektów, analizę finansową.

To tylko główne cechy programu. Pozostałe cechy to kalendarz spotkań, rejestr zmian w programie. Wszystkie te cechy będą omówione w kolejnych wpisach.

Aby zacząć pracę w programie administrator dodaje użytkowników programu, definiuje uprawnienia. Następnie uzupełniamy m.in. słowniki Klientów.

Więcej o Klientach przeczytasz tutaj.

Wtedy możemy dodać nowy projekt do programu CRM.

Więcej o projektach przeczytasz tutaj.

Po wypełnieniu formularza zgodnie z polami możemy wprowadzić harmonogram planowanych przychodów:

Harmonogram prognozowanych przychodów

Osoba przypisana do projektu wprowadza planowany jednorazowy przychód, lub jeżeli się powtarza, przychód planowany w danym okresie. Dokładniej o harmonogramie przychodów możesz przeczytaj w sekcji CRM – Projekty.

Osoba z przypisanymi uprawnieniami (np. analityk finansowy, główny księgowy) może wprowadzić później rzeczywiste kwoty przychodów.

W zależności od przypisanych uprawnień, możemy przeglądać listę projektów:

Problem dla list, które zawierają dużą liczbę kolumn, jest to, że nie wszystko miesci się na ekranie monitora. W takich wypadkach mamy możliwośc blokowania i przewijania kolumn, aby można było zobaczyć pozostałe kolumny (podobnie jak np. w Excelu).

W widoku analizy finansowej możemy zobaczyć wyniki finansowe:

Analiza finansowa

Wyniki finansowe, które widzimy to:

  • przychody rzeczywiste z rozbiciem na poszczególne miesiące dla poszczególnych klientów,
  • przychody planowane z rozbiciem na poszczególne miesiące dla poszczególnych klientów,
  • przychody rzeczywiste razem w roku dla poszczególnych klientów,
  • przychody planowane razem w roku dla poszczególnych klientów
  • marże ważone,
  • marże zrealizowane

W programie jest też kalendarz, w którym można planować zdarzenia związane z realizacją projektów:

Dodawanie zdarzenia do kalendarza

W zależności od uprawnień można przeglądać swój kalendarz albo kalendarz całego zespołu lub wszystkich pracowników Firmy. Dodawanie zdarzeń do kalendarza może być zsynchronizowane z kalendarzem Microsoft Outlook lub Google.